SalgsBoost uddannelsesforløb
Mange virksomheder oplever, at konkurrencen er hård i deres branche, og at lige netop deres branche er hårdt ramt. Denne bevidsthed koblet med internationale kriser, som f.eks. Covid-19 påvirker virksomhedens evne til at arbejde på deres marked
.
Undersøgelser fra Rockefeller-instituttet viser, at årsagen til at en virksomhed mister kunder, så skyldes det i op til 85% af tilfældene manglende opmærksomhed fra den sælgende virksomhed, samt at kunderne ikke modtager den ønskede ydelse eller produkt.
Spørgsmålet er om virksomheden har glemt sine kerneområder, samt at medarbejderne i virksomheden ikke er klar over den meget store betydning, som de har i forhold til at skabe tillid og relationer til deres kunder. Det er derfor meget vigtigt at alle medarbejdere – og ikke kun de personer, hvor der står sælger på visitkortet, er proaktive over for kunderne.
Salg og rådgivning er to sider af samme sag, og derfor er det særdeles vigtigt at alle medarbejdere er proaktive over for kunderne, som enhver sælger er for at opfylde virksomhedens mål.
SALGSBOOST UDDANNELSESFORLØB
Med baggrund i ovenstående forhold, udbyder UdviklingVejen, sammen med Smartacademy (Erhvervsakademi SydVest) et særligt tilrettelagt uddannelsesforløb efter akademifaget ”Service”, hvor vi kobler den grundlæggende forståelse for salg og rådgivning sammen med en effektiv værktøjskasse, som du kan bruge i hverdagen.
DELTAGERE I SALGSBOOST FORLØBET LÆRER
Salg og rådgivning i relation til virksomheden og markedet
- Hvordan prioriteres kunderne?
- Hvordan er den branche, hvor virksomheden udbyder sine ydelser/produkter?
- Forståelse for købsadfærd, kunderejse og beslutningsprocesser.
- Hvordan opbygges en proaktiv indsats over for kunder, og hvordan styrkes relationerne?
Den personlige indsats er 50% af salget
- Hvordan yder du og dit team det bedste salg i forhold til forskellige kunder?
- Hvordan ser jeg som medarbejder over for kunderne? Og hvordan opfattes jeg?
- Hvordan kommunikerer jeg effektivt? Og viser kunden min fulde opmærksomhed?
- Hvordan skaber jeg tillid og relation til kunderne?
Salgets og rådgivningens faser
- Hvordan forberedes det gode kundemøde?
- Hvad er formålet og hvad skal jeg have ud af mødet?
- Hvordan skaber jeg gennemslagskraft i min argumentation? Hvordan løser jeg dette?
- Hvordan foretager jeg en god præsentation? Hvordan er den gode mødeafslutning?
Opfølgning og udvikling af kunderelationen
- Hvordan sikre jeg mig, at kundetilfredshed omsættes til kundeloyalitet?
- Hvordan er jeg i forbindelse med reklamationer og konfliktsituationer?
- Hvordan skal god opfølgning være for at udvikle og fastholde kunderne?
- Evaluering af egen indsats i forbindelse med kundemødet samt opfølgning!
- Personlig planlægning i relation til kunderne og dagligdagen!
Forløbet er en kombination af øvelser, egen refleksioner og en god værktøjskasse til at bearbejde relationer i forbindelser med proaktiv indsats over for virksomhedens kunder.
SALGSBOOST - TIDSFORLØB
1. undervisningsdag
Onsdag 28. oktober – 8.30 – 15.00
2. undervisningsdag
Onsdag 4. november – 8.30 – 15.00
3. undervisningsdag
Onsdag 11. november - 8:30 – 15:00
4. undervisningsdag
Onsdag 18. november - 8:30 – 15:00
Eksamen
Mandag 23. november - 30 minutter (valgfrit)
Vidensdeling
Onsdag 25. november - 13:00 – 15:00
PRAKTISK INFO
- Alle arrangementer foregår hos UdviklingVejen.
- Der er plads til max 16 deltagere.
- Undervisere har arbejdet med salg og undervisning.
- Du skal op til en eksamen ved forløbets slutning.
PRIS FOR AT DELTAGE I FORLØBET
Prisen for forløbet er er 3.750 kr..
ANSØG OM TILSKUD
Deltagerne kan søges tilskud til betaling for deltagelse hos SVU, Omstillingsfonde og kompetencefonde. Dette skal gøres seneste d. 21. oktober 2020.
KONTAKT ANG TILSKUD
Malene Baudtler
SMART ACADEMY
Tlf: 4177 5723.
Email: mbau@smartacademy.dk
https://www.smartacademy.dk/kontakt-smartacademy