Sales & Operations Planning forløb

Sales & Operations Planning (S&OP) bidrager til at styrke virksomhedens konkurrenceevne ved at forbedre samarbejde mellem salg, produktion og styring af underleverandører, så indtjeningen øges.

S&OP processen skaber en større balance mellem virksomhedens efterspørgsel og udbud af varer og serviceydelser. Virksomheden får indblik i, hvad kunderne efterspørger både på kort og langt sigt.

Virksom­hedens værdikæde kan strømlines, og samarbejdet forbedres på tværs af salgs- og produk­tionsafdelingen.

Vil du høre mere, inden du tilmelder dig S&OP forløbet, har vi afholdt et webinar, hvor du kan høre mere om forløbet - hør en optagelse af webinaret her.

Sales & Operations Planning forløb

Sales & Operations Planning (S&OP) bidrager til at styrke virksomhedens konkurrenceevne ved at forbedre samarbejde mellem salg, produktion og styring af underleverandører, så indtjeningen øges.

S&OP processen skaber en større balance mellem virksomhedens efterspørgsel og udbud af varer og serviceydelser. Virksomheden får indblik i, hvad kunderne efterspørger både på kort og langt sigt.

Virksom­hedens værdikæde kan strømlines, og samarbejdet forbedres på tværs af salgs- og produk­tionsafdelingen.

Vil du høre mere, inden du tilmelder dig S&OP forløbet, har vi afholdt et webinar, hvor du kan høre mere om forløbet - hør en optagelse af webinaret her.

INTRO TIL S&OP - 1. del af grundforløb

Fælles kursusdag 27-10 2020 kl. 8:00 - 12:00

Formål:
• At skabe en fælles forståelse af S&OP (indhold, fremgangsmåde og succeskriterier) – teori og praksis – herunder, hvordan det bidrager til at styrke virksomheders vækst

• At gennemgå de 3 moduler (AS-IS, TO-BE og implementering)
• Svar på spørgsmål

Underviser: Jan Stentoft professor i Supply Chain Management ved SDU.



​INDIVIDUELT TILRETTELAGT FORLØB I VIRKSOMHEDEN

​AS-IS - grundforløb 2. del af grundforløb

Forståelse af:
• Produkter og serviceydelser, markeder og kunder (og kundebehov)
• Nuværende performance
• Produktionsprocesser
• Planlægning
• Indkøb
• Diagnose og potentialeafklaring
• Ledelsesinvolvering og committment
• Orientering til hele organisationen

Underviser: Jan Stentoft professor i Supply Chain Management ved SDU.

TO-BE - grundforløb 3. del af grundforløb

• Strategiske målsætninger og prioriteter
• Valg af ambitionsniveau og Key Performance Indicators
• Definering af rammer S&OP proces (produktområder, horisont og procesdeltagere)
• Definering af Key Behavioral Indicators
• Identifikation af succeskriterier

Underviser: Jan Stentoft professor i Supply Chain Management ved SDU.

​IMPLEMENTERING - tilvalgsmodul

• Konkret definering og implementering af ny S&OP proces
• Workshop med salg
• Workshop med lager/logistik, produktion og indkøb
• Fælles workshop
• Pilot afprøvning
• Opfølgning på Key Performance Indicators og Key Behavioral Indicators
• Løbende opfølgning og dialog med deltagerne (fysisk og via nettet)
Orientering til hele organisationen

Underviser: Morten Brinch fra PWC.

​FÆLLES OPSAMLING - 4. del af grundforløb

Fælles kursusdag – afholdes omkring uge 51 efter aftale med deltagerne.

Formål:
• At skabe en fælles afslutning af S&OP implementeringerne – læring på tværs
• Hvad er mulige næste skridt?

Læs mere om forløbet her.

TILMELDING

Du kan tilmelde dig forløbet ved at skrive til erhvervskonsulent ved UdviklingVejen Klaus Arnegaard på denne mail: ka@udviklingvejen.dk

​Billede: ​Underviser på grundforløb 1, 2 og 3: Jan Stentoft professor i Supply Chain Management ved SDU

​Billede: Underviser på tilvalgsmodulet: Morten Brinch fra PWC